F2BP_FLPS Lektorská praxe souvislá

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
2 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům empirickou orientaci v práci s dětmi a mládeží tak, aby se utvrdila jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a aby si vytvořili komplexní (racionální, dovednostní) představu o učitelské profesi.
Osnova
  • Studenti se účastní náslechů (minimálně 10 hodin) a konají vlastní vyučující výstupy (minimálně 6 hodin). Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod.
Literatura
  • BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
  • FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
  • MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
Metody hodnocení
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, fonetika, pravopis) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010.