ZS1MK_RDI1 Didaktika 1 - Rj

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0/2. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Předpoklady
Úspěšné absolvování ZS1BK_RGR3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámení se základními teoretickými pojmy Didaktiky cizích jazyků - ruského jazyka. Seznámení se základní literaturou předmětu.Příprava na pedagogickou praxi. Referáty a mikrovýstupy studentů.
Osnova
  • Didaktika RJ - předmět, cíle, úkoly. Metody, formy práce, metodické postupy. Metodické koncepce vyučování CJ - RJ. Cíle vyučování RJ. Učitel cizího jazyka - ruštiny. Specifika počáteční výuky RJ. Pozitivní a negativní transfer,interference. Seznámení a praktické osvojení tzv. "školního lexika". Příprava na pedagogickou praxi.
Literatura
  • CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. 1. vyd. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. info
  • CHODĚRA, Radomír. Moderní výuka cizích jazyků : didaktika cizích jazyků jako vědní obor. Praha: Apra, 1993, 135 s. ISBN 9999001971. info
  • CHODĚRA, Radomír. Moderní výuka cizích jazyků : didaktika cizích jazyků jako vědní obor. Praha: Apra, 1993, 135 s. ISBN 9999001971. info
  • DOLEŽELOVÁ, Eva. Úvod do pedagogické praxe z ruského jazyka. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 58 s. info
  • HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
  • CÍCHA, Václav. Metodika ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982, s. 241-497. info
  • CÍCHA, Václav. Metodika ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982, 241 s. info
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: 1. Aktivní účast na seminářích, tolerance dvou absencí. 2. Pravidelná domácí příprava. 3. Příprava a realizace mikrovýstupu (temata a problémové otázky budou zadávana průběžně ve výuce) v semináři, odevzdání v písemné elektronické podobě. 4. Vedeni Portfolia. 5. Zápočet formou písemného testu.
Informace učitele
Doporučuji pravidelnou průběžnou samostatnou přípravu na výuku. Vedeni studentskeho portfolia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.