PdF:AJPV_ASRE Akademické dovednosti: četba - Informace o předmětu
AJPV_ASRE Akademické dovednosti: četba
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Čt 12:30–14:10 učebna 59
- Předpoklady
- Advanced level of English
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The Academic Reading course is designed to help students with using library and computer-based resources, reading academic texts effectively and efficiently and taking notes from reference books.
The course introduces the techniques of skimming, scanning and searching a text, and critical reading, and encourages learners to reflect on their current reading strategies.
The main objectives of the course are to help students understand the dialogic nature of academic fiscourse, to encourage them to use the appropriate level of formality, to extend their academic vocabulary and to provide them with practice in logging sources. Furthermore, the course endeavours to prepare students for State exams based on reading compulsory literature. - Osnova
- 1.Reading strategies. Reading efficiency and reading speed.
- 2.Surveying a book/ journal. Using an index.
- 3.Looking up books/journals in a library catalogue. Creating a bibliography list.
- 4.Contextualizing a text. Using schemata knowledge.
- 5.Note-taking. Understanding terminology.
- 6.Reading for specific information. Scanning and skimming a text.
- 7.Careful reading. Identifying genre and text structure. Connecting ideas.
- 8.Excerpting citations.
- 9.Understanding tables and figures. Summarizing a text.
- 10.Critical reading. Comparing viewpoints.
- Literatura
- GLENDINNING, Eric H. a Beverly A. S. HOLMSTRÖM. Study reading : a course in reading skills for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 159 s. ISBN 9780521547765. info
- WALLACE, Michael J. Study skills in English : a course in reading skills for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 208 s. ISBN 0521533856. info
- DAVIES, Lynn. Study skills for teacher training. London: [S.n.], 1995, 105 s. ISBN 0-333-59671-4. info
- Metody hodnocení
- Weekly double-period teaching sessions. Compulsory attendance (80%)
Preparation includes reading longer texts to be discussed in groups in contact sessions and language practice online with exersices for AWL.
Performance during the sessions is the main critearion for getting the credit.
3 written tests.
Students should also hand in 5 written assignments. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=946
For the handouts for the seminar course see mood-link-ahttp://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=946 - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/AJPV_ASRE