PdF:FJB_UPP3 Ústní a písemný projev 3 - Informace o předmětu
FJB_UPP3 Ústní a písemný projev 3
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Předpoklady
- Předmět je určen pro 3 ročník bakalářského prezenčního dvouoborového studia oboru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Aktuální témata týkající se společnosti frankofonních zemí, která ke zdokonalení schopnosti argumentace v písemném a ústním projevu studentů. Náměty jsou vybrány tak, aby studenty podněcovaly k přemýšlení a vyjádření vlastního názoru jasným a strukturovaným způsobem. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: porozumět článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy ve frankofonních zemích; interpretovat tyto texty ústně a písemně.
- Osnova
- Práce s různými texty.
- Literatura
- BERSTEIN, S. Les cultures politiques en France. 2. vyd. Paris : Seuil, 2003. 440 s. ISBN 2-02-057375-X.
- BOUDOU, B., GERAY, C. annabac. 1. vyd. Paris : Hatier, 1998. 287 s. ISBN 2-218-72436-7.
- DELAISNE, P., MCBRIDE, N., TREVISI, S. Café creme 3. vyd. Paris : Hachette Livre, 1998.192 s. ISBN 2 01 15 5100 1.
- Le français dans le monde. Revue des professeurs de français. Paris : CLE International ou www.fdlm.org
- REEVES, H., DE ROSNAY, J., COPPENS, Y., SIMONNET, D. La plus belle histoire du monde. 2 vyd. Paris : Seuil, 1996. 187 s. ISBN 2-02-050576-2.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%). Písemná práce na dané téma. Schopnost ústního vyjadřování na daná témata.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- FUP3 - semestre d'automne 2009. Programme à titre indicatif susceptible de changement. Méthode pour l’exposé écrit et oral. Répondre à des questions écrites et orales relatives à un texte. Thèmes abordés (liste non exhaustive): la famille, les études, l’environnement, la politique, la société, la consommation, l’éducation, l’Europe… Evaluation : Vous devrez passer 3 épreuves : 2 écrits et un oral dont la moyenne devra atteindre au minimum 70%. Concernant l’écrit : vous écrirez durant le semestre deux devoirs (un exposé et un devoir sur table vous demandant de répondre à des questions suite à la lecture d’un document). Concernant l’oral : vous devrez tous passer un oral pendant la période d’examen qui portera sur un sujet d’actualité tiré au sort. Il s’en suivra une discussion. En cas d’échec, vous devrez repasser l’épreuve écrite et l’épreuve orale durant la période d’examen de janvier/février
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/FJB_UPP3