PdF:SV4BP_DLIT Práce s textem, dět.literatura - Informace o předmětu
SV4BP_DLIT Práce s textem, literatura pro děti a mládež
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová - Rozvrh
- St 11:35–13:15 učebna 19
- Předpoklady
- Work with text, literarture for children and youth Presumtions: Studies of specialized literature
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s literáními pojmy a teorií, s literáními žánry, s možnostmi práce s textem, s využitím poesie a prózy v dramatické výchově. Představuje studentům díla, která se nabízejí k interpretaci, protože autor volí velmi dobře a citlivě způsob, jakým píše, nebo díla, která přinášejí hodnotný obsah, který se nabízí k uchopení a zpracování v dramatické výchově.
- Osnova
- Základní literání pojmy Literární žánry Autoři literárních textů pro děti Autoři literárních textů pro mládež Hodnota literárního textu podle jeho obsahu Využití textu v dramatické výchově, praktická ukázka Exkurze do knih pro děti a mládež
- Literatura
- MACHKOVÁ, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu, aneb, Hledání dramatičnosti. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 122 s. ISBN 8073310139. info
- PAVLOVSKÁ, Marie. Cesta současné školy ke škole tvořivé. 1.vyd. Brno: MSD, 2002, 210 s. ISBN 80-86633-02-0. info
- ULRYCHOVÁ, Irina, Vlasta GREGOROVÁ a Hana ŠVEJDOVÁ. Hrajeme si s pohádkami :dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 117 s. ISBN 80-7178-355-2. info
- DELONGOVÁ, Jindra, Dana SVOZILOVÁ a Silva MACKOVÁ. Vezměte do ruky knihu :dětská literatura jako inspirace pro dramatickou hru s dětmi. 2. rozš. vyd. Brno: Mravenec, 1993, 74 s. ISBN 80-900804-7-2. info
- VORÁČEK, Jaroslav. Historické a teoretické koncepce české literatury pro mládež a. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982, 285 s. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, přímá práce s texty - diskuse, samostatná domácí práce
- Metody hodnocení
- Samostatná četba knih literatury pro děti a mládež, vypracování práce na zadané téma, ústní zkouška
- Informace učitele
- DELONGOVÁ, J.; SVOZILOVÁ, D.; MACKOVÁ, S. Vezměte do ruky knihu. Brno : Mravenec, 1993. ISBN 80900804-7-2 NEJEZCHLEBOVÁ, J. Komenský nebyl žádný suchar aneb Dramatická hra s dětmi v knihovně jako příspěvek k rozvoji dětského čtenářství. Brno : MZK, 2001. PAVLOVSKÁ, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé. MSD : Brno, 2002. ISBN 80-86633-02-0. ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ,V., ŠVEJDOVÁ,H. Hrajeme si s pohádkami. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2. MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb hledání dramatičnosti. Praha : DiFaAMU, 2000. ISBN 80-85883-54-6. VORÁČEK,J. Historické a teoretické koncepce české literatury pro mládež. Praha : ALBATROS, 1982. Ladění, časopis pro teorii a kritiku dětské literatury, Brno : PedF MU. Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy, Brno : PedF MU.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SV4BP_DLIT