PdF:Bi2BP_ARP1 Aranž. a úpr. škol. prost. - Informace o předmětu
Bi2BP_ARP1 Aranžování a úprava školních prostorů 1
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Ševčíková (cvičící) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Rozvrh
- Čt 15:15–17:50 Botanická zahrada Kejbaly
- Předpoklady
- Kurz pro začátečníky
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
(1) získat a zpracovat základní materiál pro aranžování (podzim, zima);
(2) průběžně zpracovávat jednotlivá témata;
(3) odevzdat závěrečnou práci odsouhlasenou vedoucím;
(4) student bude připraven k úspěšné práci s žáky na téma Vánoce;
(5) interpretovat aranžování jako alternativní formu výuky ve studijních programech, připravujících učitele dle trendů vzdělávání pro 21. století v Evropě.
Předmět je obecně koncipován jako kurz motivující studenta k vytvoření závěrečné práce s žáky, splňující veškeré požadavky na ni kladené.
Život ve 21. století vyžaduje nový pohled na vzdělávání. Významným principem je humanizace vzdělávání a orientace na výchovu k udržitelnému životu a zdraví. Alternativní formy výuky a přípravy učitelů korespondují s trendy vzdělávání pro 21. stol. v EU. - Osnova
- 1, Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky.
- 2. „Kejbaly“ - Středisko výchovy a vzdělávání pro UŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití aranžování pro aktivizující a alternativní vyučování a učení.
- 3."Výstava Barevný podzim" - význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka.
- 4. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby :
- - Aranžování pro zdraví - využití zeleniny a ovoce ze školní zahrady
- - Kompozice, barva, textura - využití sušených rostlin ze školní zahrady
- - Výstava „Barevný podzim“, práce s žáky na výstavě
- - "Advent a vánoční vazba“ – využití ve výuce a pro zdraví
- - "Inspirace u odborníků"
- 5. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole.
- Literatura
- doporučená literatura
- JEDLIČKOVÁ, Helena a Kateřina ŠEVČÍKOVÁ. Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví. In 5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21. 2009. ISBN 978-80-7392-098-2. info
- DYTRTOVÁ, Radmila. Aranžování a dekorace z rostlin. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 81 s. ISBN 8024706970. info
- HESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000, 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. info
- neurčeno
- HAVLÍČKOVÁ, Kamila. Využití aranžování a vazby ve výuce na 1. st. ZŠ. Edited by Helena Jedličková. 1999, 117 s. info
- Výukové metody
- Přednášky, praktické činnosti, diskuse, skupinové projekty, prezentace odborníků
- Metody hodnocení
- Zápočet za aktivní práci na cvičeních v průběhu kurzu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Praktická cvičení. Aktuální sylaby, studijní literatura a podmínky studia jsou v IS předmětu MU Brno, ČR. Materiál na jednotlivé lekce kurzu si bude student hradit. Většina kompozic se stává majetkem autora.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/Bi2BP_ARP1