MSBK_PPP2 Průběžná pedagogická praxe 2

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Libuše Parmová (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit specifika dětského vnímání a poznávání světa;
použít informace o osobnosti dítěte k individuálnímu přístupu;
vytvořit portfolio dítěte;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí týkající se interakcí s dětmi;
interpretovat dětský způsob vidění světa;
Osnova
  • Individuální práce s dítětem, pozorování a analýza chování dítěte, jeho způsobu poznávání světa.
Literatura
  • WEAVER, Mary. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 166 s. ISBN 80-7178-512-1. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
  • BACÍK, František, Jaroslav KALOUS a Jiří SVOBODA. Úvod do teorie a praxe školského managementu. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 256 s. ISBN 8071840106. info
  • DEISSLER, Hans Herbert. Každodenní problémy v mateřské škole :pomoc pro učitelky a rodiče. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 108 s. ISBN 80-7178-010-3. info
Výukové metody
hospitace, pozorování,
Metody hodnocení
Písemná práce - diagnostická činnost v praxi
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.