PdF:ZS1BP_IVZ3 Integrovaný vědní základ 3 - Informace o předmětu
ZS1BP_IVZ3 Integrovaný vědní základ 3
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (přednášející)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Rozvrh
- Čt 7:55–8:40 učebna 30
- Předpoklady
- IVZ I, IVZ II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen 1)z přírodovědného a historického pohledu vysvětlit: základní otázky vzniku člověka jako biologické bytosti; vývoj lidské společnosti. 2)použít informace o člověku jako biologické bytosti k vysvětlení vývoje lidské společnosti; 3) vytvořit teoretickou část k výukovému programu 4)na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé historické souvislosti 5) ověřit v literatuře správnost svých rozhodnutí
- Osnova
- 1. Člověk – mnohobuněčný organismus 2. Potrava a výživa 3. Co ovlivňuje rovnováhu v přírodě 4. Jak se přenášejí informace v živé přírodě 5. Žádný biologický druh není v přírodě sám 6. Cesta k prvním společnostem 7. Starověké civilizace 8. Křesťanský středověk 9. Život ve feudálním zřízení 10.Setkávání civilizací 11.Společnost se modernizuje 12.Cesta k sebezničení?
- Literatura
- ČAPKA, František. Vlastivěda 5 : učebnice pro 5. ročník. Brno: Nová škola, 2005, 52 s. ISBN 8072890700. info
- ČAPKA, František a Bohuslav [jr.] KLÍMA. Nástin českých dějin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 166 s. ISBN 80-210-2593-X. info
- Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
- Přehled biologie. Edited by Stanislav Rosypal. 2. uprav. vyd. Praha: Scientia, 1994, 635 s., ba. ISBN 80-85827-32-8. info
- Výukové metody
- přednáška, domácí studium, skupinová práce
- Metody hodnocení
- - písemný test 15 otázek, správně min 12 otázek - odevzdaná skupinová práce pro ověření dovedností pracovat s odbornou literaturou
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/ZS1BP_IVZ3