A2MK_DI1A Didaktika 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0/24. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MK_DI1A/OS01: Pá 16. 9. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 30. 9. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 21. 10. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 11. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 25. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 9. 12. 13:00–14:20 učebna 12, M. Píšová
A2MK_DI1A/OS02: Pá 23. 9. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 7. 10. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 4. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 18. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 2. 12. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 16. 12. 13:00–14:20 učebna 12, M. Píšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject is focused on some practical aspects of teaching and is built up on student experience from their own teaching practice. At the end of the semester students will better understand such terms as classroom management or motivation; will be better equipped with planning skills and will understand the basic principles of evaluation and error correction.
Osnova
  • Classroom management
  • Motivation
  • Lesson planning
  • Error correction in speaking
  • Error correction in writing
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminar, workshop, discussion, further self-study with on-line support.
Metody hodnocení
Requirements: active participation in sessions, complementing portfolio, two contributions in discussion forums on moodlinka, one lesson plan – tried out and commented. Type of teaching: workshop, group discussion, problem solving.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1838
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.