PdF:A2MK_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
A2MK_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_DI1A/01: Pá 22. 9. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 6. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 20. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 3. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 24. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 8. 12. 7:30–9:10 učebna 6, M. Sojková Šamalová
A2MK_DI1A/02: Pá 29. 9. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 13. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 27. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 10. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 1. 12. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 15. 12. 7:30–9:10 učebna 6, M. Sojková Šamalová
A2MK_DI1A/03: St 14:50–16:30 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Sojková Šamalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations
- 2. Grammar-Translation Method
- 3. Direct Method
- 4. Audio-Lingual Method
- 5. TPR
- 6. Suggestopedia
- 7. Communicative approach
- 8. The role of mother tongue in foreign language teaching
- 9. Task-based learning
- 10. Lexical approach
- 11. CLIL
- 12. Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
- Literatura
- povinná literatura
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
- neurčeno
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze, náslechy.
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria:
80% attendance (or a written test),
active participation,
all assignements as set,
seminar work presentation,
teaching practice task.
Students who did not pass the bachelor exam in ELT methodology: interview for colloquy
contributions in mood-link-a discussion forums, essay. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/A2MK_DI1A