AJ2RC_DIDA Didaktika

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2RC_DIDA/OS01: Pá 23. 9. 11:40–13:00 učebna 6, Pá 7. 10. 11:40–13:00 učebna 6, Pá 4. 11. 11:40–13:00 učebna 6, Pá 18. 11. 11:40–13:00 učebna 6, Pá 2. 12. 11:40–13:00 učebna 6, Pá 16. 12. 11:40–13:00 učebna 6, H. Havlíčková
Předpoklady
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of this course the student will be able to use knowledge about the basic role of the teacher and the student in ELT. He will be competent enough in planning a lesson as well a syllabus.
Osnova
  • 1 The young language learner
  • 2 The role of the teacher in TEYL
  • 3 Supplementary materials and coursebooks
  • 4 Course design and planning
  • 5 Grammar - should young learners be taught grammar ?
Literatura
  • CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xvi, 258. ISBN 0521774349. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
Výukové metody
seminar with practical examples illustrating the topics, Portfolio
Metody hodnocení
mid-term test, interview about portfolio
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.