FJBV_CS Cvičení ze syntaxe

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Karel Sekvent, CSc. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJBV_CS/01: Čt 6. 10. 10:40–13:15 učebna 38, 17:05–19:40 učebna 39, Čt 13. 10. 10:40–13:15 učebna 38, 17:05–19:40 učebna 39, Čt 10. 11. 10:40–13:15 učebna 38, 17:05–19:40 učebna 39, Čt 8. 12. 10:40–13:15 učebna 38, 17:05–19:40 učebna 39, K. Sekvent
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Syntax 1 a současně předjímá Syntax 2. Cílem je osvojení konstrukce francouzské věty (ve srovnání s češtinou) s důrazem na specifika ve francouzštině (slovosled, souslednost časová, užití času a způsobu ve vedlejších větách).
Osnova
  • Konjunktiv ve větě hlavní, ve větě vedlejší – srovnání s češtinou. Možnosti využití konjunktivu nebo kondicionálu pro vyjádření modality. Slovesné infinitivy bez předložky. Časy a způsoby v podmínkové větě se „si“. Si + passé composé. Si + kondicionál x konjunktiv. Jiné prostředky pro vyjádření podmínky (spojky, gérondif, apozice, ordinace, à + inf.). Věty podmínkově přípustkové. Řeč nepřímá (se zaměřením na zájmena, časy, příslovce.....). Souslednost časová – výjimky.
Literatura
  • FABRE, Paul a Christian BAYLON. Grammaire systématique de la langue francaise : Avec des travaux practiques d application et ... Paris: Nathan, 1990, 286 s. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Test.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/FJBV_CS