PdF:Kv2MP_VPx3 Výuková praxe 3 - Informace o předmětu
Kv2MP_VPx3 Výuková praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 4T. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci Souvislé pedagogické praxe bude student schopen komplexně použít kompetence získané v průběhu praxe. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole.
- Osnova
- Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele, nižší je pouze jejich rozsah. Praxe má také funkci profesní socializace studenta. Studenti praktikují na škole denně (minimálně 6 h). Účastní se náslechů, koná vlastní vyučující výstupy (10 - 15 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 20), po dohodě s vedoucím učitelem praxe realizují další aktivity (výzkumné záměry k diplomové práci apod.). Předpokládá se, že se denně účastní 4 - 5 vyučovacích hodin, v průběhu celé praxe však nejméně 80 hodin. Své hospitace a vyučovací pokusy zaznamenají do (kalendáře praxe) pedagogického deníku a dají podepsat učiteli praxe. Do pedagogického deníku zaznamenají své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod. Také vyplní údaje o tom, s kterou školní dokumentací byli seznámeni.
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe : některé problémy v "praktické" přípravě budoucích učitelů pro druhý stupeň základních škol. Brno: MSD, 2005, 128 s. ISBN 8086633306. info
- Pedagogická praxe. Praha: Portál, 2002. info
- ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : od hospitace k souviské praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001, 133 s. ISBN 80-7041-412-X. info
- Pedagogická praxe :metodické pokyny. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2000, 140 s. ISBN 80-7082-659-2. info
- Výukové metody
- Stáž ve školském zařízení.
- Metody hodnocení
- K zápočtu předloží studenti kalendář praxe(pedagogický deník), hodnocení s podpisem vedoucího učitele praxe (potvrzením školy)a smlouvy.
- Informace učitele
- Student k zápočtu odevzdá: 1. smlouvy (vyplněné 2x) s 2. kalendářem (deníkem) praxe a 3. VELMI STRUČNÝM HODNOCENÍM (cvičný učitel zhodnotí studentovu praxi - stačí i 2-3 výstižné věty)+ razítko školy.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/Kv2MP_VPx3