PdF:VP_Mod11 Diagnostika: metody, interv. - Informace o předmětu
VP_Mod11 Základní diagnostické metody a intervenční techniky poradenské práce ve škole
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 10 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování modulu je student schopen vysvětlit základní zákonitosti pedagogické diagnostiky, metody a formy zjišťování, posuzování a hodnocení vnitřních a vnějších podmínek průběhu a výsledků výchovně vzdělávacího procesu. Umí stanovit diagnózu , navrhnout opatření a stanovit prognózu dalšího vývoje.
- Osnova
- Základní metody pedagogické diagnostiky. Rozdíl mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou. Normativní, individualizovaná, kriteriální a diferenciální diagnostika. Diagnostika vědomostí, dovedností, návyků, kompetencí žáků (složka obsahová a procesuální). Diagnostika školní třídy. Intervenční postupy ve třídě a rodinném prostředí.
- Literatura
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s. ISBN 807178544X. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, práce na projektech, prezentace odborníků z praxe, domácí příprava, četba
- Metody hodnocení
- písemný test (70%)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/VP_Mod11