VP_Mod11 Základní diagnostické metody a intervenční techniky poradenské práce ve škole

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
10 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování modulu je student schopen vysvětlit základní zákonitosti pedagogické diagnostiky, metody a formy zjišťování, posuzování a hodnocení vnitřních a vnějších podmínek průběhu a výsledků výchovně vzdělávacího procesu. Umí stanovit diagnózu , navrhnout opatření a stanovit prognózu dalšího vývoje.
Osnova
  • Základní metody pedagogické diagnostiky. Rozdíl mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou. Normativní, individualizovaná, kriteriální a diferenciální diagnostika. Diagnostika vědomostí, dovedností, návyků, kompetencí žáků (složka obsahová a procesuální). Diagnostika školní třídy. Intervenční postupy ve třídě a rodinném prostředí.
Literatura
  • ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s. ISBN 807178544X. info
Výukové metody
přednášky, skupinová diskuse, práce na projektech, prezentace odborníků z praxe, domácí příprava, četba
Metody hodnocení
písemný test (70%)
Další komentáře
Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.