ZS1MK_AD4A Didaktika 1 - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AD4A/01: Pá 21. 9. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 5. 10. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 12. 10. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 19. 10. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 26. 10. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 2. 11. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 9. 11. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 16. 11. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 23. 11. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 30. 11. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 14. 12. 15:45–17:25 učebna 38, Pá 21. 12. 15:45–17:25 učebna 38, H. Havlíčková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Specific needs of young language learners
adequate types of activities and methods in English classrooms
competences of an English teacher
Osnova
  • 1 The young language learner
  • 2 Rhymes and poems in the ELT with small children
  • 3 Storytelling
  • 4 Animals, vocabulary, stories, activities
  • 5 Making the most of songs and rhymes for children
  • 6 Grammar - should young learners be taught grammar ?
  • 7 Teaching listening
  • 8 Teaching speaking
  • 9 Teaching reading
  • 10 Teaching writing
  • 11 Pictures in the ELT with young learners
  • 12 Basic school English teachers
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework, readings
Metody hodnocení
Type of completion: seminar
Credit requirements:
1 Active participation in seminars.
2 Portfolio.
3 Two tests (70%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
See moodle
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.