PdF:MSBP_DMA Didaktika mat. 1. ročníku ZŠ - Informace o předmětu
MSBP_DMA Didaktika matematiky 1. ročníku ZŠ
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (přednášející)
PaedDr. Ivana Janoušová (cvičící) - Garance
- RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBP_DMA/01: Út 15:45–17:25 učebna 56, I. Janoušová
MSBP_DMA/02: Út 17:35–19:15 učebna 56, I. Janoušová - Předpoklady
- Znalosti týkající se budování a rozvíjení předčíselných představ a geometrické představivosti u dětí předškolního věku. Úspěšné ukončení předmětů MSBP_RMP1 and MSBP_RMP2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen vysvětlit, jak se žáci 1. ročníku ZŠ seznamují s přirozenými čísly a s operacemi s přirozenými čísly v oboru do dvaceti a jak lze rozvíjet geometrickou představivost žáků v 1. ročníku.
- Osnova
- Různé možnosti zavedení přirozených čísel. Numerace - čtení a zápis čísel, porovnávání, uspořádání čísel v oboru do dvaceti. Vyvození operací s přirozenými čísly - sčítání a odčítání v oboru do dvaceti. Jednoduché slovní úlohy. Rozvíjení geometrické představivosti, tvořivost. Geometrické útvary, tělesa. Symetrie.
- Literatura
- doporučená literatura
- KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1
- neurčeno
- Učebnice matematiky pro 1. ročník ZŠ
- BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido . edice pedagogické literatury, 2007, 96 s. Dotisk 1. vydání. ISBN 80-85931-89-3. info
- HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika :konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 187 s. ISBN 80-7178-581-4. info
- HEJNÝ, Milan a Naďa STEHLÍKOVÁ. Číselné představy dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 1999, 123 s. ISBN 80-86039-98-6. info
- Výukové metody
- Seminář.
- Metody hodnocení
- seminární práce během semestru, projekt; zápočet
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/MSBP_DMA