PdF:AJPV_ASLI Akademické dovednosti: poslech - Informace o předmětu
AJPV_ASLI Akademické dovednosti: poslech
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_ASLI/01: St 9:20–11:00 učebna 12, O. Dontcheva-Navrátilová
- Předpoklady
- Advanced level of English
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The Academic Skills: Listening course includes listening to both monologic and interactive discourse and focuses on listening to lectures, note taking and discussion.
The main objectives of the course are to expose students to different standards of English as well as to different techniques and styles of lecturing.
At the end of the course the students should be able to understand longer stretches of spoken discourse and take orderly notes; they should be able to discuss, explain and critically assess both the contents of the talk and the speaking style of the lecturer.
Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. - Osnova
- 1.Spoken and written English. Contextualizing the talk.
- 2.Making predictions about the topic. Listening for main ideas.
- 3.Note taking without a handout. Using symbols and abbreviations.
- 4.Note taking with a handout. Using context, morphology and non- verbal cues to guess word meaning.
- 5.Monitoring understanding. Procedural vocabulary.
- 6.Assessing speaking styles. Hedging.
- 7.Listening for specific information. Comparing information from different sources.
- 8.Asking questions and discussing talk.
- 9.Summarizing the talk. Retelling talk.
- 10.Speaker attitude. Personal, cultural and cross-cultural perspectives.
- 11. Discussion of listening skills development and listening activities observed during teaching practice.
- Literatura
- LYNCH, Tony. Study listening : a course in listening to lectures and note-taking. 2nd ed. Cambridge: University Press, 2004, 214 s. ISBN 0521533872. info
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 92 s. ISBN 0521221099. info
- NUNAN, David. Language teaching methodology :a textbook for teacher. Harlow: Longman, Pearson Education, 2000, xiv, 264 s. ISBN 0-13-521469-6. info
- Výukové metody
- Seminars including listening activities and class discussions, group-work and self-study.
The self-study modules consist of listening and reading assignments and individual projects.
Tasks for teaching practice. - Metody hodnocení
- Weekly double-period sessions
Preparation includes listening to longer texts which are discussed in groups during the following sessions.
Continuous assessment based on compulsory presence and participation at seminars.
2 written assignments - passmark 70% - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=948
For the handouts for the seminar course see mood-link-a http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=948 - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/AJPV_ASLI