PdF:AJPV_VJAP Výcvik v jazykovém poradenství - Informace o předmětu
AJPV_VJAP Výcvik v jazykovém poradenství
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Garay (přednášející)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 17:35–19:15 učebna 63
- Předpoklady
- Předmět je určen studentům lektorství cizího jazyka v posledním ročníku bakalářského studia a dále studentům navazujících magisterských oborů učitelství cizího jazyka pro základní a jazykové školy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- V průběhu kurzu budou studenti seznámeni se základními východisky, principy a postupy poradenství v jazykovém vzdělávání. Po absolvování předmětu budou studenti schopni poskytnout poradenské služby jak v rámci individuálních konzultací, tak studentům ve třídách při výuce jazyka s důrazem na individualitu učícího se. Studenti dokáží vést klienty či žáky směrem k efektivnímu učení, autonomii a také uvědomění si a využití jejich vlastního potenciálu.
- Osnova
- 1.Identifikace učebních cílů a potřeb klienta. 2.Diagnostika učebních stylů a používaných strategií a praktická aplikace těchto poznatků do poradenského procesu. 3.Vedení terapeutického dialogu založené na empatickém naslouchání a respektu ke klientovi, tedy zásadách humanistického přístupu. 4.Budování vztahu s klientem na principu respektu, důvěry a otevřenosti. 5.Využití a vhodné volení nástrojů a metod z praxe jazykových poradců a koučingu. 6.Vhodné studijní materiály – schopnost selekce materiálů pro rozdílné typy studentů včetně internetových zdrojů. 7.Modelové situace specifických problémů klientů, simulace a rozbor jejich řešení. 8. Analýza obsahu nahrávek terapeutických dialogů.
- Literatura
- doporučená literatura
- Advising in language learning : dialogue, tools and context. Edited by Jo Mynard - Luke Carson. Harlow: Pearson, 2012, 303 s. ISBN 9781408276952. info
- Beyond language teaching towards language advising. Edited by Marina Mozzon-McPherson - Roel Vismans. London: CILT Centre for Information on Language Teaching and Research, 2001, 231 s. ISBN 1902031814. info
- neurčeno
- LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
- OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies : what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989, xiii, 342. ISBN 0066326079. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- Výukové metody
- Seminář, individuální projekt (spolupráce s klientem), samostudium, prezentace, diskuze.
- Metody hodnocení
- 80% docházka, aktivní participace, dokumentace vlastního poradenského procesu s minimálně jedním klientem
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2307
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/AJPV_VJAP