PdF:MSBK_NDI1 Didaktika 1 - NJ - Informace o předmětu
MSBK_NDI1 Didaktika 1 - NJ
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jana Baroková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_NDI1/01: Pá 19. 9. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 26. 9. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 10. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 17. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 24. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 31. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 7. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 14. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 21. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 28. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 5. 12. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 12. 12. 7:30–9:10 učebna 55, J. Baroková, A. Brychová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Am Ende des Kurses hat der Student grundlegende theoretische Kenntnisse und Fertigkeiten für den Fremdsprachenunterricht bei Kindern im Vorschulalter im Bereich der Entwicklungspsychologie, Pädagogik, Psycholinguistik und Linguodidaktik. Na konci tohoto kurzu má student základní teoretické znalosti a vědomosti pro výuku cizího jazyka u dětí předškolního věku z hlediska vývojové psychologie, psychologie, pedagogiky, psycholingvistiky a lingvodidaktiky.
- Osnova
- 1. Výuka cizích jazyků v české škole – historický nástin. 2. Výuka cizích jazyků na prahu 21.století ve sjednocené Evropě a české škole – princip vícejazyčnosti. 3. Psychologická východiska osvojování cizího jazyka u dětí předškolního věku (koncentrace, pamět, motivace). 4. Psycholingvistické aspekty osvojování cizího jazyka u dětí předškolního věku (osvojování mateřského jazyka, osvojování prvního cizího jazyka) 5. Teorie osvojování cizího jazyka. 6. Pedagogická východiska osvojování cizího jazyka u dětí předškolního věku (metody, obsahy, organizační formy, kurikulum, plánování výuky 7. Hlavní principy osvojování cizího jazyka u dětí předškolního věku (celostní učení, činnostní princip, multisenzorické učení, hrový princip, pohybový princip, situativní zakotvenost, zkušenostní princip aj.)
- Literatura
- BRYCHOVÁ, A. Handreichungen zum Seminar Methodik und Didaktik Deutsch als Fremdsprache auf der Primarstufe. Interní studijní materiál. 2002
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- WODE, Henning. Psycholinguistik :eine Einführung in die Lehr- und Lernbarkeit von Sprachen : Theorien, Methoden, Ergebnisse. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1993, 399 s. ISBN 3-19-006619-1. info
- MAIER, Wolfgang. Fremdsprachen in der Grundschule : eine Einführung in ihre Didaktik und Methodik. Berlin: Langenscheidt, 1991, 256 s. ISBN 3468494424. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
- E-learningové kurzy: Didaktika němčiny v MŠ – shrnutí I Adresa: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=471
- Výukové metody
- Theoretische Ausführungen und Vergleich mit praktischen Erfahrungen. Teoretická příprava a konfrontace se zkušenostmi z praxe.
- Metody hodnocení
- závěrečný test a prezentace výukového návrhu
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- materiál, který je zapotřebí sehnat pro práci ve výuce: BRYCHOVÁ, A. Handreichungen zum Seminar Methodik und Didaktik Deutsch als Fremdsprache auf der Primarstufe. Interní studijní materiál. 2002 E-learningové kurzy: Didaktika němčiny v MŠ – shrnutí I Adresa: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=471
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/MSBK_NDI1