ZS1BK_AV3A Výslovnostní cvičení 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BK_AV3A/01: Pá 19. 9. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 26. 9. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 3. 10. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 10. 10. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 17. 10. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 24. 10. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 31. 10. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 7. 11. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 21. 11. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 28. 11. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 5. 12. 13:55–15:35 učebna 42, Pá 12. 12. 13:55–15:35 učebna 42, G. Oaklandová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to link the theory of phonetics with the practice of pronunciation. The course is meant as a follow up to Phonetics and phonology 1A and 2B. It aims to practise the suprasegmental area of English pronunciation mainly. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Osnova
  • 1. Consonants
  • 2. Vowels
  • 3. Dipthongs
  • 4. Linking
  • 5. Aspiration
  • 6. Lenis vs. fortis
  • 7. Weak forms
  • 8. Word stress
  • 9. Sentence stress
  • 10. Reading books and focusing on suprasegmental area of English pronunciation.
Literatura
    doporučená literatura
  • DALTON-PUFFER, Christiane a Barbara SEIDLHOFER. Pronunciation. Oxford: Oxford University Press, 1994, vi, 191. ISBN 0194371972. info
  • UNDERHILL, Adrian. Sound foundations :living phonology. Illustrated by Nick Hardcastle. 1st ed. Oxford: Heinemann, 1994, xii, 210 s. ISBN 0-435-24091-9. info
  • ALLEN, W. S. Living English speech : stress and intonation practice for the foreign student. New ed. London: Longmans, 1965, xiv, 193. info
Výukové metody
Methods: moodlinka discussions, homework, drills, one-to-on consultations, observations.
Metody hodnocení
Requirements: oral test(pass mark 70%), homework throughout the semester, active participation in the moodlinka conversations.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Další informace a požadavky na absolvování semináře lze najít zde: http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=117041
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2015.