PdF:A2BK_ZAD1 Základy didaktiky angličtiny 1 - Informace o předmětu
A2BK_ZAD1 Základy didaktiky angličtiny 1
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2BK_ZAD1/OS01: Pá 25. 9. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 16. 10. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 30. 10. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 13. 11. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 27. 11. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 11. 12. 7:30–9:10 učebna 58, A. Dobrovolná
A2BK_ZAD1/01: Po 5. 10. 7:30–9:10 učebna 57, Po 19. 10. 7:30–9:10 učebna 57, Po 2. 11. 7:30–9:10 učebna 57, Po 16. 11. 7:30–9:10 učebna 57, Po 30. 11. 7:30–9:10 učebna 57, Po 14. 12. 7:30–9:10 učebna 57, A. Dobrovolná - Předpoklady
- ( A2BK_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BK_GR1B Gramatika B && A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B ) || A2BK_SOZK Souborná zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Students will get acquainted with basic didactic knowledge. Main objectives can be summarized as follows: being able to understand and explain what language system consists of; how learners differ from each other; how to recognize and treat different types of learners; being aware of teaching styles and teacher’s roles; getting theoretical knowledge about lesson planning and applying it in a way to create effective lesson plans; understanding what motivation is, how it influences learning and what motivational techniques are available for the language teacher.
- Osnova
- Language and language learning background
- Learner motivation and interest
- Different types and categories of learners
- The teacher and the learner
- Lesson planning – aims, objectives, format
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminar, workshop, discussion, futher self-study with on-line support.
- Metody hodnocení
- Requirements for getting credits: active participation in sessions, complementing a portfolio, one contribution to a discussion forum on moodlinka, two lesson plans according to given criteria. Type of teaching: workshop, group discussion, student presentations.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1336
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/A2BK_ZAD1