ASPG_APPG Alternativní přístupy v pedagogice

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/8/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marcela Beňovská (přednášející)
doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 31. 10. 8:25–11:55 učebna 33, So 14. 11. 8:25–11:55 učebna 33
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student bude zvládat základní alternativní metody při pedagogické činnosti se žákem v průběhu výuky; student bude schopen porozumět a vysvětlit tyto metody a interpretovat jejich význam ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Osnova
  • Přehled alternativních metod Stručný vývoj metod Aplikace metod do výuky Cvičení v metodách Zvládání základních pojmů: daltonská škola, jenská škola, montesori škola, waldorfská škola. Projektování v alternativních metodách
Literatura
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2004, 141 s. ISBN 8071789771. info
  • SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy [Svobodová, 1996]. 2., doplněné vyd. Brno: Paido, 1996, 112 s. : i. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
Výukové metody
Předmět je prakticky zaměřen, výuka probíhá formou semináře a cvičení, studenti si vyzkouší jednotlivé metody v týmové práci.
Metody hodnocení
Hodnocení samostatné práce studentů, rozpracování vybrané metody, možnost aplikace metody do školního prostředí.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023.