PdF:PR_Mod9 Monitorování a evaluace - Informace o předmětu
PR_Mod9 Monitorování a evaluace primární prevence
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Ondráčková (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Po absolvování modulu je student schopen vysvětlit smysl a podstatu evaluace a evaluačních procesů a jejich vazbu na aktuálně platnou legislativu. Bude umět interpretovat vztah dosahovaných výsledků a plánu práce prevence sociálně nežádoucích jevů. Bude kompetentně ovlivňovat kvalitu těchto jevů v systému řízení školy.
- Osnova
- Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracování dat o průběhu a realizace plánu prevence sociálně nežádoucích jevů.
- Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů a projevů chování žáků, dotazník, diskuze, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod.
- Analýza zjištěných dat a celkového stavu, vyhodnocení, přijetí opatření.
- Literatura
- POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 188 s. ISBN 8024414228. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, individuální projekty, prezentace profesionálů z oblasti, domácí příprava, četba
- Metody hodnocení
- písemný test (70%)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/PR_Mod9