SP_iPad iPad ve Speciální pedagogice

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP_iPad/01: St 12:05–13:45 učebna 28a, L. Gajzlerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu budou studenti seznámeni se základními funkcemi a ovládáním tabletů, možnostmi speciálního přizpůsobení pro jednotlivé druhy postižení. Dále se budeme věnovat možnostem využití iPadů ve vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně možnostem propojení tabletů s interaktivní tabulí apod.
Osnova
  • seznámení se zařízením + základní ovládací funkce
  • možnosti přizpůsobení
  • uzavřené aplikace
  • otevřené aplikace
  • využití iPadů u jednotlivých druhů postižení
  • rozšířené možnosti iPadů
Literatura
    doporučená literatura
  • GAJZLEROVÁ, Lenka. Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 283 s. ISBN 978-80-210-7608-2. info
Výukové metody
interaktivní spolupráce, diskuse, workshop
Metody hodnocení
účast, aktivní výstupy a spolupráce, zpracované úkoly
Informace učitele
další zdroje informací:
www.plzenskeskoly.cz/ipad-do-zs/ipad-do-zs.aspx
www.ipadvevyuce.cz
www.i-sen.cz
www.ipadvetride.cz
ipadveskole.cz
www.i-school.cz
bridgingapps.org
ipad-forum.cz
avs.vyuka.info
www.eduin.cz
www.ceskaskola.cz
spomocnik.rvp.cz
www.uctesnami.cz
www.mujipad.cz
www.muj-ipad.cz
store.apple.com/cz-edu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, jaro 2018.