PdF:FJMK_LDMS Literatura pro děti - seminář - Informace o předmětu
FJMK_LDMS Literatura pro děti a mládež - seminář
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMK_LDMS/01: Pá 23. 9. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 14. 10. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 4. 11. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 2. 12. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 9. 12. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 16. 12. 14:50–16:30 učebna 56, M. Poučová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s historií vzniku a vývoje literatury pro děti a mládež, s jejími specifickými rysy a vyzdvihnout důležitost literatury určené dětem na formování jejich osobnosti. Aktivní prácí s texty pro děti se studenti učí chápat specifické této literatury a docenit její význam ve výuce cizího jazyka. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Vznik a vývoj dětské literatury obecně. 2. Francouzští i světoví autoři dětské literatury od počátků po dnešek. 3. Francouzská nakladatelství a edice specializované na tento typ literatury. 4. Specifické žánry, komiksy. 5. Rozbory a kritika textů orientovaných na mladé čtenáře.
- Literatura
- DIAMENT, N. Dictionnaire des écrivains français pour la jeunesse 1914-1991. 1. vyd. Paris : Lécole des loisirs, 1993. 783 s. ISBN 2-211-07125-2.
- RENONCIAT, A. Livres denfance, livres de France. 1. vyd. Paris : Hachette Jeunesse, 1998. 154 s. ISBN 2-01-209702-02.
- FANO, D. Biblio junior. Guide du livre pour petits et grands enfants. 1. vyd. Bruxelles : Le Cri édition, 1993. 262 s. ISBN2-87106-088-6.
- MURAIL, Marie-Aude: Continue la lecture, on naime pas la récré. 1. vyd. Paris : Calman-Lévy, 1993. 185 s. ISBN 2-7021-2259-0.
- HELD, Jacqueline: Lenfant le livre et lécrivain. 1. vyd. Paris : Editions du Scarabée, 1984. 207 s. ISBN 2-7145-0073-0.
- ŠUBRTOVÁ, Milena. Francouzská literatura pro děti a mládež. In DOROVSKÝ, Ivan a Vlasta ŘEŘICHOVÁ. Slovník autorů literatury pro děti a mládež 1. Zahraniční spisovatelé. 1. vyd. Praha: Libri, 2007, 7 s. 410. ISBN 978-80-7277-314-5. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, konzultace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů (písemná seminární práce) a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Na základě četby vybrané knihy pro děti a mládež, student vypracuje metodický list, ve kterém představí daný titul a jeho využití ve výuce francouzského jazyka na ZŠ.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/FJMK_LDMS