FJMP_DI1 Didaktika 1

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJMP_DI1/01: Pá 8:25–10:05 učebna 56, H. Kyloušková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické. Na konci tohoto kurzu student dokáže definovat základní didaktické pojmy, popsat komunikační kompetenci a interpretovat její jednotlivé složky, identifikovat dokumenty Rady Evropy týkající se učení cizímu jazyku, charakterizovat problematiku výuky francouzského jazyka, vyjmenovat a popsat strategie učení se cizímu jazyku, popsat rozdíl mezi omylem a chybou, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Didactique des langues étrangères – Notions clé. Compétence de communication. Cadre européen commun de référence pour les langues. Portfolio européen des langues. Apprentissage du français langue étrangère (acteurs, langue, classe). Stratégie d'apprentissage d'une langue étrangère. Erreur et faute dans l'apprentissage. Structure d'une leçon.
Literatura
  • Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
  • Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
  • Hendrich, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
  • Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
  • Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
  • Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Test na probraná témata (70%) nebo pohovor – bude upřesněno před vyhlášením zkušebních termínů. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017.