PdF:FJMP_DI1 Didaktika 1 - Informace o předmětu
FJMP_DI1 Didaktika 1
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMP_DI1/01: Pá 8:25–10:05 učebna 56, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické. Na konci tohoto kurzu student dokáže definovat základní didaktické pojmy, popsat komunikační kompetenci a interpretovat její jednotlivé složky, identifikovat dokumenty Rady Evropy týkající se učení cizímu jazyku, charakterizovat problematiku výuky francouzského jazyka, vyjmenovat a popsat strategie učení se cizímu jazyku, popsat rozdíl mezi omylem a chybou, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Didactique des langues étrangères – Notions clé. Compétence de communication. Cadre européen commun de référence pour les langues. Portfolio européen des langues. Apprentissage du français langue étrangère (acteurs, langue, classe). Stratégie d'apprentissage d'une langue étrangère. Erreur et faute dans l'apprentissage. Structure d'une leçon.
- Literatura
- Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Hendrich, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
- Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
- Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test na probraná témata (70%) nebo pohovor – bude upřesněno před vyhlášením zkušebních termínů. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/FJMP_DI1