ZS1BP_LPDC Práce s dětským čtenářem

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/1.3. 16. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_LCLC Česká literatura v čítankách
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Absolvováním předmětu student získá zkušenosti s rozvíjením mimoškolních čtenářských aktivit dítěte. Na základě nabytých dovedností student dokáže připravit a realizovat projekty zaměřené na podporu dětského čtenářství a aplikovat je i v podmínkách školního prostředí.
Osnova
  • Obsahová náplň předmětu se v každém semestru mění v závislosti na aktivitách Centra dětského čtenářství KJM. 1. Čtenářská propedeutika 2. Práce s dětským čtenářem v knihovnách 3. Aktivity Centra dětského čtenářství KJM a dalších knihovnických institucí 4. Asistence při projektech spjatých s dětským čtenářstvím
Literatura
    povinná literatura
  • METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska. Vydání první. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008, 200 stran. ISBN 9788073686536. info
    neurčeno
  • TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme? : obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Brno: Host, 2008, 207 s. ISBN 9788070505540. info
Výukové metody
Po vstupní teoretické přípravě následuje praktická stáž v Centru dětského čtenářství KJM v Brně.
Metody hodnocení
Kolokvium; kolokviální rozpravu, reflektující praktickou část výuky, lze nahradit předložením zprávy o projektu realizovaném v průběhu stáže v knihovně. Podkladem pro kolokvium je rovněž hodnocení studentovy stáže pracovníkem Centra dětského čtenářství.
Informace učitele
Předmět lze po domluvě realizovat formou průběžné i souvislé stáže v Centru dětského čtenářství KJM, v rozvrhu pro něj nebude vyblokován konkrétní časový prostor.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023.