PdF:CJPKC_CjC2 Současný český jazyk 2 - Informace o předmětu
CJPKC_CjC2 Současný český jazyk 2 - lexikologie a tvoření slov
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin v semestru, individuální konzultace. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium (program PdF, C-CV, směr Český jazyk pro učitele 1. stupně ZŠ vzdělané na slovenských školách)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět lexikální stránce češtiny a vysvětlit významové vztahy ve slovní zásobě; použít informace o lexiku k analýze textu; předkládat odůvodněná rozhodnutí v oblasti tvoření slov; na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé souvislosti; interpretovat slovotvorné jevy.
- Osnova
- Tento předmět zahrnuje nauku o slovní zásobě češtiny. Klasifikace slovní zásoby v češtině. Lexikální rozbor. Základní slovotvorné postupy, kategorie a typy. Slovotvorný rozbor. Rozbor stavby slova.
- Literatura
- Výukové metody
- Přednášková a seminární výuka, skupinové a individuální projekty, prezentace samostatné práce, domácí práce.
- Metody hodnocení
- Vlastní projekt, písemný test (test sestává z 10 – 20 úkolů a k jeho splnění je nutná alespoň padesátiprocentní úspěšnost), ústní zkouška dle výsledku projektu a testu.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Předpokladem pro složení zkoušky z předmětu CJPKC_CjC2 je úspěšné složení zkoušky z předmětu CJPKC_CjC1.
Předmět je vyučován každý semestr.
Poznámka k četnosti výuky: individuální konzultace.
Složil-li student z předmětu zkoušku, předmět si opakovaně v dalších semestrech nezapisuje.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/CJPKC_CjC2