FJ1008 Dramatická výchova ve výuce francouzského jazyka 1

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/3/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Aurelia Pelletier (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ1008/01: Út 17:00–19:50 učebna 67, V. Bakešová
Předpoklady
Znalost francouzského jazyka.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na osvojení řečových dovedností ve francouzském jazyce v sólovém i skupinovém projevu a na využití dramatické výchovy ve vyučovacím procesu. Pozornost je věnována správné výslovnosti, intonaci, hře se slovy. Součástí předmětu je nácvik vybraných dramatických textů, osvojení si současných tendencí ve francouzské dramatické výchově.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen vyjádřit se v cizím jazyce k různým tématům v různých modelových situacích a být schopen navrhnout metodický list s využitím dramatických prvků.
Osnova
  • 1. Výběr textu. 2. Interpretace krátkých textů. 3. Uvědomění si obsahu slova a jeho vyjádření. 4. Vyjádření pocitů a emocí. 5. Hry monologické a dialogické. 6. Nácvik didaktických postupů.
Literatura
    doporučená literatura
  • BOAL, A. Jeux pour acteurs et non acteurs. Pratique du théâtre de l’opprimé. 1. vyd. Paris : Hachette, 2004. 307 s. ISBN 2707142174.
  • BUTRON, J.-L. a kol. Pièces drôles pour les enfants. Paris : Retz, 2005. 208 s. ISBN 2725624711.
  • HERIL, A. MEGRIER, D., Entraînement théâtral pour les adolescents. 1. vyd. Paris : Retz, 1994. 112 s. ISBN 2725619602.
  • HINGLAIS, S. Enseigner le français – Par des activités d expressions et de communication. 1. vyd. Paris : Retz, 2001. 96 s. ISBN 2725621305.
  • FONTAINE, F. a kol. Grammaire en scène. 1. vyd. Paris : Retz, 1995. 160 s. ISBN 2725616204.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Závěrečný (skupinový) projekt, ústní projev.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020.