FJMK_DI3 Didaktika 3

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJMK_DI3/01: Čt 16:00–16:50 učebna 56, P. Suquet
Předpoklady
FJMK_DI1 Didaktika 1 && FJMK_DI2 Didaktika 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na formy nácviku výuky řečových dovedností v jazykové třídě. Po vymezení vztahu k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. V průběhu tohoto semestru si studenti připravují prezentace na základě témat státní závěrečné zkoušky, kde mimo jiné navrhnou, jak by danou problematiku aplikovali ve výuce.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: definovat řečové dovednosti; vysvětlit jejich vztah k jazykovým prostředkům; navrhnout příklady v metodických listech; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Compréhension orale. Compréhension écrite. Expression orale. Expression écrite.
Literatura
  • CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
  • CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • PENDANX, M. Les activités d apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Test na témata probraná v DI1-DI3, seminární práce.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/FJMK_DI3