NJ071 Německé reálie a jazyková cvičení 1

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 8 konzultací v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento předmět je součástí 3-semestrového cyklu jazykových cvičení, který se studentům nabízí během magisterského studia. Cílem je další rozvoj jazykových dovedností a zprostředkování znalostí o reáliích německy mluvících zemí. Gramatická cvičení k obtížnějším jevům německé gramatiky (skloňování přídavných jmen, minulé časy, předložkové vazby s přídavnými jmény, slovosled atd.). Výběr tematických jednotek z učebnice em-Hauptkurs se zvláštním zřetelem na komunikativnost a zprostředkování představy o všedním životě v německy mluvících zemích. Systematické reálie německy mluvicích zemí s důrazem na Německo (základy politického systému, školství, mládež a studenti a nejnovější dějiny, zejména znovusjednocení obou německých států.) Dieses Fach ist Teil eines 3-semestrigen Zyklus von Sprachübungen, die während eines Masterstudiums angeboten werden. Ziel ist es, die Sprachkenntnisse weiterzuentwickeln und Kenntnisse über die Realitäten im deutschsprachigen Raum zu vermitteln. Grammatikübungen zu den schwierigeren Phänomenen der deutschen Grammatik (Adjektive, frühere Zeiten, Präfixe mit Adjektiven, Wortstellung usw.). Auswahl von thematischen Einheiten aus dem Hauptkurs-Lehrbuch mit besonderem Schwerpunkt auf Kommunikation und Vermittlung der Alltagswelt im deutschsprachigen Raum. Systematische Hintergründe von deutschsprachigen Ländern mit Schwerpunkt auf Deutschland (Grundlagen des politischen Systems, Bildung, Jugend und Studenten und die jüngste Geschichte, insbesondere die Wiedervereinigung der beiden deutschen Staaten).
Výstupy z učení
Die Stuierenden haben die Fähigkeit zur Kommunikation und Vermittlung der Alltagswelt im deutschsprachigen Raum. Sie haben auch Wissen von deutschsprachigen Ländern mit Schwerpunkt auf Deutschland (Grundlagen des politischen Systems, Bildung, Jugend und Studenten und die jüngste Geschichte, insbesondere die Wiedervereinigung der beiden deutschen Staaten).
Osnova
  • 1. - 12. týden: Výběr tematických jednotek z učebnice em-Hauptkurs se zvláštním zřetelem na komunikativnost a zprostředkování představy o všedním životě v německy mluvících zemích. 1. - 12. Woche: Grammatikübungen für die schwierigeren Phänomene der deutschen Grammatik (Beugungen von Adjektiven, vergangene Zeiten, Präfixe mit Adjektiven, Wortstellung usw.)
Literatura
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1998, 128 s. ISBN 3190016275. info
  • ORTH-CHAMBAH, Jutta, Michaela PERLMANN-BALME a Susanne SCHWALB. Em Brückenkurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 1. Auflage. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1998, 128 stran. ISBN 319011627X. info
Výukové metody
Seminar
Metody hodnocení
Präsentation und Test
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: 1 x za 14 dní v kombinované formě.
Výuka v kombinované formě probíhá v pátek.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.