SC4BK_APSD Alternativní přístupy ve školní didaktice

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/1. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SC4BK_APSD/01: So 6. 10. 15:00–19:50 učebna 41, So 10. 11. 9:00–13:50 učebna 41, R. Dačevová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student bude zvládat základní alternativní metody při pedagogické činnosti se žákem v průběhu výuky; student bude schopen porozumět a vysvětlit tyto metody a interpretovat jejich význam ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Výstupy z učení
student bude schopen porozumět a vysvětlit tyto metody a interpretovat jejich význam ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Osnova
  • Přehled alternativních metod Stručný vývoj metod Aplikace metod do výuky Cvičení v metodách Zvládání základních pojmů: daltonská škola, jenská škola, montesori škola, waldorfská škola. Projektování v alternativních metodách
Literatura
    povinná literatura
  • JŮVA, Vladimír a Jarmila SVOBODOVÁ. Alternativní školy. Brno: Paido, 1996, 112 s. ISBN 80-85931-19-2. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
    doporučená literatura
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2004, 141 s. ISBN 8071789771. info
Výukové metody
Předmět je prakticky zaměřen, výuka probíhá formou semináře a cvičení, studenti si vyzkouší jednotlivé metody v týmové práci.
Metody hodnocení
Hodnocení samostatné práce studentů, rozpracování vybrané metody, možnost aplikace metody do školního prostředí.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je součástí profilace Asistent pedagoga a přednostně ho zapisují studenti se zájmem o ukončení celé profilace a dalších souvisejících předmětů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.