PdF:SC4BK_APSD Alt. přístupy ve šk. didaktice - Informace o předmětu
SC4BK_APSD Alternativní přístupy ve školní didaktice
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SC4BK_APSD/01: So 6. 10. 15:00–19:50 učebna 41, So 10. 11. 9:00–13:50 učebna 41, R. Dačevová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Student bude zvládat základní alternativní metody při pedagogické činnosti se žákem v průběhu výuky; student bude schopen porozumět a vysvětlit tyto metody a interpretovat jejich význam ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
- Výstupy z učení
- student bude schopen porozumět a vysvětlit tyto metody a interpretovat jejich význam ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
- Osnova
- Přehled alternativních metod Stručný vývoj metod Aplikace metod do výuky Cvičení v metodách Zvládání základních pojmů: daltonská škola, jenská škola, montesori škola, waldorfská škola. Projektování v alternativních metodách
- Literatura
- povinná literatura
- JŮVA, Vladimír a Jarmila SVOBODOVÁ. Alternativní školy. Brno: Paido, 1996, 112 s. ISBN 80-85931-19-2. info
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
- doporučená literatura
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2004, 141 s. ISBN 8071789771. info
- Výukové metody
- Předmět je prakticky zaměřen, výuka probíhá formou semináře a cvičení, studenti si vyzkouší jednotlivé metody v týmové práci.
- Metody hodnocení
- Hodnocení samostatné práce studentů, rozpracování vybrané metody, možnost aplikace metody do školního prostředí.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je součástí profilace Asistent pedagoga a přednostně ho zapisují studenti se zájmem o ukončení celé profilace a dalších souvisejících předmětů.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/SC4BK_APSD