PdF:XAJk01 Jazyková cvičení a fonetika 1 - Informace o předmětu
XAJk01 Jazyková cvičení a fonetika 1 AJ
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (přednášející) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 21. 9. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 5. 10. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 12. 10. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 19. 10. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 26. 10. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 2. 11. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 9. 11. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 16. 11. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 23. 11. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 30. 11. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 7. 12. 8:00–9:50 učebna 42, Pá 14. 12. 8:00–9:50 učebna 42
- Předpoklady
- A2 level according to the European framework for languages
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: • rozšíření slovní zásoby s důrazem na výslovnost (práce s texty, a to jak poslechovými, tak písemnými a jejich přepracování do personalizovaného portfolia); • upevnění dalších jazykových prostředků (gramatika, výslovnost) na úrovni B1 podle SERRJ; • rozvoj řečových dovedností na úrovni A2 dle SERRJ (tj. čtení s porozuměním, psaní, mluvení a poslech s porozuměním).
- Výstupy z učení
- At the end of the course students are going to be able to a) discuss everyday topics; b) communicate in everyday situations; c) read and listen to authentic texts at the Pre-Intermediate Level.
- Osnova
- Gramatické jevy – okruhy: 1) Word order (pořádek slov ve větě); 2) present simple (přítomný čas prostý); 3) prepositions of place (předložky pojící se s místem); 4) defining relative clauses (vztažné věty); 5) past simple and continuous, regular and irregular verbs (minulý čas prostý a průběhový, pravidelná a nepravidelná slovesa); 6) questions, auxiliaries (otázky, pomocná slovesa); 7) conjunctions (spojky); 8) going to, present continuous (vazba going to a přítomný čas prostý); 9) expressing future (vyjadřování budoucnosti). Tématické okruhy: 10) IPA (mezinárodní fonetická abeceda); 11) personality: talking about one´s family and friends (osobnost: mluvení o rodině a přítelích); 12) the body (tělo); 13) describing pictures and photos (popisobrázků a fotografií); 14) describing objects (popis předmětů); 15) talking about past experiences (mluvení o událostech v minulosti); 16) music (hudba); 17) travelling (cestování).
- Literatura
- Výukové metody
- Whole class lectures, group work, presentations, choral repetition, individual repetition
- Metody hodnocení
- Test + oral part
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2536
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/XAJk01