PdF:FJ1008 Dramatická výchova ve výuce fr - Informace o předmětu
FJ1008 Dramatická výchova ve výuce francouzského jazyka 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/3/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Zilda Barthés (cvičící)
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1008/01: Po 17:00–19:50 učebna 67, V. Bakešová
- Předpoklady
- Znalost francouzského jazyka od úrovně A2+.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na osvojení řečových dovedností ve francouzském jazyce v individuálním i skupinovém projevu, na rozvoj improvizačních schopností, na pohotovost reakcí v nejrůznějších situacích a především na využití dramatické výchovy ve vyučovacím procesu. Velká pozornost je věnována správné výslovnosti, intonaci, improvizacím slovním i pohybovým. Součástí předmětu je interpretace nejrůznějších dramatických textů, osvojení si současných tendencí ve francouzské dramatické tvorbě, poznání různých autorů dramatických textů, včetně autorů her pro děti.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen vyjádřit se v cizím jazyce v různých modelových situacích a zařadit do výuky prvky dramatické výchovy k procvičování různých jevů a osvojování komunikačních i interkulturních kompetencí.
- Osnova
- 1. Výběr textu. 2. Interpretace krátkých textů. 3. Uvědomění si obsahu slova a jeho vyjádření. 4. Vyjádření pocitů a emocí. 5. Práce ve skupině. 6. Hry monologické a dialogické. 7. Pohybová a prostorová interpretace textu. 8. Improvizace na daná témata. 9. Sestavení poetického pásma či krátké hry. 10. Vzájemné hodnocení a pozorování. 11. Didaktické hodnocení prvků dramatické výchovy ve výuce FLE.
- Literatura
- povinná literatura
- PAYET, Adrien. Activités théâtrales en classe de langue. Paris: CLE International, 2010, 206 stran. ISBN 9782090382266. info
- doporučená literatura
- BOAL, A. Jeux pour acteurs et non acteurs. Pratique du théâtre de l’opprimé. 1. vyd. Paris : Hachette, 2004. 307 s. ISBN 2707142174.
- HERIL, A. MEGRIER, D., Entraînement théâtral pour les adolescents. 1. vyd. Paris : Retz, 1994. 112 s. ISBN 2725619602.
- HINGLAIS, S. Enseigner le français – Par des activités d expressions et de communication. 1. vyd. Paris : Retz, 2001. 96 s. ISBN 2725621305.
- BOAL, A. Théâtre de l’opprimé. 1. vyd. Paris : Découverte, 1996. 207 s. ISBN 2707125776.
- FONTAINE, F. a kol. Grammaire en scène. 1. vyd. Paris : Retz, 1995. 160 s. ISBN 2725616204.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Závěrečný (skupinový) projekt, ústní projev, vytvoření metodického listu.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Předmět vyučuje rodilá mluvčí, Mme Zilda Barthes. Le cours est enseigné par Mme Zilda Barthes.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/FJ1008