SZ9BP_MPX Mentoring profesních praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ9BP_MPX/01: Pá 20. 9. 9:00–10:50 kancelář vyučujícího, Pá 11. 10. 9:00–10:50 kancelář vyučujícího, Pá 15. 11. 9:00–10:50 kancelář vyučujícího, M. Kurowski
Předpoklady
Tento předmět mohou absolvovat pouze studenti Katedry sociální pedagogiky (konkrétně studenti 2.-3. ročníku Bc. studia a magisterští studenti prezenční i kombinované formy), kteří mají za sebou již některou z povinných pedagogických praxí na katedře. Ve vybraných případech i studenti oboru vychovatelství (po dohodě s vyučující předmětu)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je poskytnout studentům možnost reflektovat absolvované praxe na základě vlastních zkušeností. Mentor (tzn. student předmětu SZ9BP_MPX Mentoring profesních praxí) na základě svých vlastních zkušeností a rozhovorů s praktikujícími studenty bude dávat studentům na praxi zpětnou vazbu k jejich činnosti. Realizovaná zpětná vazba bude formou jeden na jednoho, ve výjimečných případech bude mentor pracovat s malou skupinou studentů z nižších ročníků.
Výstupy z učení
Smyslem je: - analyzovat náročné situace na ped. praxích, - umět podpořit praktikující studenty v obtížných situacích při výkonu jejich praxe, - posílit vhodné strategie při výkonu ped. praxe.
Osnova
  • 1. Seznámení se s místem vlastní praxe 2. Představení činností na praxi 3. Vzájemná reflexe pedagogických praxí 4. Sebereflexe pedagogických praxí 5. Zhodnocení významu mentoringu jako podpory při ped. praxi – zpětná vazba mentorovi.
Literatura
    povinná literatura
  • REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
Výukové metody
Bloková zpětnovazební setkání, kooperativní výuka
Metody hodnocení
zápočet, 3 kredity
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2106
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SZ9BP_MPX