PdF:CJc309 Interpretace literárního textu - Informace o předmětu
CJc309 Interpretace literárního textu pro střední školy
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 9 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 13. 11. 8:00–10:50 učebna 37, Pá 8. 1. 8:00–10:50 učebna 7
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Seminář formou vybraných kapitol umožňuje studentům seznámit se s moderními metodami výuky literatury na střední škole, přičemž důraz je kladen zejména na metody práce s textem (interpretaceanalýza a reprodukce). Studenti budou také seznámeni s novými trendy v oblasti kreativity (tvořivého psaní a jeho uplatnění ve výuce).
- Výstupy z učení
- Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Osnova
- - nové trendy v didaktické interpretaci uměleckého textu - nové tredny v oblasti tvůrčího psaní (tvořivého slohu)
- Literatura
- FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 s. ISBN 80-85931-99-0. info
- LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997, 120 s. ISBN 807082364X. info
- LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. 2. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997, 120 s. ISBN 80-7082-364-X. info
- KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh :malé traktáty a malé scénáře. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 102 s. ISBN 80-7187-037-4. info
- Výukové metody
- Studenti si seminární formou (rozbory a interpretace vybraných děl) budou osvojovat znalosti literárních směrů, proudů a tendencí v daném období české literatury. Budou vedeni k tomu, aby zvládli identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností české poezie a prózy v daném období.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Ukončení: zápočet Požadavky na ukončení předmětu: Vypracování seminární práce - zhodnocení vybraného učebnicového komplexu (čítanky-antologie a dalších didaktických materiálů) z hlediska základních parametrů, obsahu (verbální i obrazová složka) a didaktické vybavenosti (řídící a orientační aparát) celku učebnice , na mikroúrovni výběrově. Aktivní účast ve výuce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/CJc309