PdF:FC1805 Terénní cvičení (podzim) - Informace o předmětu
FC1805 Terénní cvičení (podzim)
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/1. 1 den. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera (přednášející) - Garance
- Mgr. Lukáš Pawera
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 18:00–18:50 učebna 3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšíření fyzikálních vědomostí a dovedností o témata a jevy, které lze zkoumat ve venkovním prostředí. Důraz je kladen na aplikaci vědeckých výzkumných metod v podmínkách mimo učebnu a laboratoř, především pak na pozorování, měření, kvalifikovaný odhad hodnot, konstrukce jednoduchých pomůcek. Student samostatně nebo v týmu realizuje vybrané praktické úlohy. Do terénních cvičení jsou zařazeny praktické úlohy s důrazem na vztah probírané látky k praxi, přírodě, technickým aplikacím apod.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: Teoretické základy fyzikálních jevů, fyzikální měření a pozorování. Pravidla bezpečnosti práce v terénu. Student dokáže samostatně nebo v týmu provádět praktická měření, zpracovat data, vyhodnotit a interpretovat výsledky.
- Osnova
- 1. Délka, čas, hmotnost, rychlost (odhad a měření) 2. Kvalita povrchových vod (turbidita, teplota, PH) 3. Orientace v terénu 4. Hry s využitém GPS 5. Prostředky nouzového přežití v přírodě 6. Atmosférická tlaková a vztlaková síla, aerostatika, aerodynamika
- Literatura
- povinná literatura
- MILÉŘ a HOLLAN: Klima a koloběhy látek, 2014, Moduly jako prostředek inovace v integraci výuky moderní fyziky a chemie (CZ.1.07/2.2.00/28.0182) http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/klima.pdf http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/clima_fluxes.pdf
- doporučená literatura
- http://books.google.cz/books?id=5gURYN4vFx4C&lpg=PP1&dq=supplementary%20problem%20physics&pg=PP1#v=onepage&q=&f=false
- WISEMAN, John. SAS : příručka jak přežít. Translated by Tomáš Dalibor. Praha: Svojtka & Co., 2004, 566 s. ISBN 8072372807. info
- Výukové metody
- měření v terénu, pozorování
- Metody hodnocení
- Praktická zkouška v terénu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/FC1805