NJ070 Didaktika němčiny 1

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 8 konzultací v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Jarmila Brnická (přednášející)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ070/01: Pá 9. 10. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 16. 10. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 23. 10. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 30. 10. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 6. 11. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 13. 11. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 20. 11. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 27. 11. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 4. 12. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 11. 12. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 18. 12. 15:00–16:50 učebna 63, Pá 8. 1. 15:00–16:50 učebna 63, J. Brnická, A. Brychová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cìlem předmětu je zìskánì základnìch vědomostì o problematice, obsahu a principech výuky cizìho jazyka na primárnìm stupni ZŠ. Dále pak osvojenì dovednostì v plánovánì výukových celků, analyzovánì učebních souborů a rozboru vyučovacích hodin. Důležité je i vytvoření základního kladného postoje k problematice výuky cizích jazyků u zmíněné věkové skupiny žáků.
Výstupy z učení
Student získá základnì vědomostì o problematice, obsahu a principech výuky cizìho jazyka na primárnìm stupni ZŠ. Der Student wird Grundkenntnisse über die Probleme, Inhalte und Prinzipien des Fremdsprachenunterrichts in der Grundschule erwerben.
Osnova
  • 1. - 2. týden: Didaktika cizìho jazyka jako vědnì obor. 3. - 4. týden: Vývoj metodických směrů ve výuce cizìch jazyků. 5. - 6. týden: Specifikace vzdělávacìch a výchovných cìlů. 7. - 8. týden: Principy výuky cizìho jazyka na primárnìm stupni. 9. - 10. týden: Výukové metody a organizačnì formy. 11. - 12. týden: Nácvik dovednosti analyzovat vyučovacì jednotku a učebnici.
Literatura
  • Brychová, A. Handreichungen zum Seminar für Didaktik und Methodik des DaF- Unterrichts auf der Primarstufe
  • WICKE, Rainer E. Aktiv und kreativ Lernen : projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2004, 207 s. ISBN 3190017514. info
  • JANÍK, Tomáš. Aktuelle Entwicklungen im Bildungsbereich in der Tschechischen Republik: Curriculum – Unterricht – Lehrerbildung. 1. vyd. Münster: Waxmann, 2016, 152 s. Mimo ediční řady. ISBN 978-3-8309-3467-7. URL info
  • Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards- Module. 2006. info
  • KRET, Ernst. Anders lernen, Tips für den offenen Unterricht. Lernideen für Schüler, Eltern und Lehrer (Orig.) : Učíme (se) jinak : nápady a rady pro učitele a rodiče. info
  • NEUNER, Gerhard. Allgemeinbildung Lehrplanwerk Unterricht. Berlin: Volk und Wissen Volkseigener Verlag, 1972, 542 s. info
  • KRAMMER, Kathrin, Isabelle HUGENER a Kurt REUSSER. Adaptiver Unterricht mit Arbeitsplänen. Zürich: Pädagogisches Institut Universität Zürich, 2007, 1 DVD. info
Výukové metody
seminar
Metody hodnocení
Präsentation eines Referates und einer Unterrichtsaktivität
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.