ZS1MK_NDI3 Didaktika 3 - Nj

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PaedDr. Jarmila Brnická (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_NDI3/01: Pá 9. 10. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 16. 10. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 23. 10. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 30. 10. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 6. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 13. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 20. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 27. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 4. 12. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 11. 12. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 18. 12. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 8. 1. 10:00–11:50 učebna 63, J. Brnická, A. Brychová
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Das Hauptthema des Seminars sind die Fertigkeiten, die Antwort auf die Frage, wie der Lehrer Hören, Sprechen, Lesen und Schreiben im DaF-Unterricht auf der Primarstufe der Lernergruppe adäquat unterrichten soll. Hlavním tématem semináře je zodpovězení otázek spojených s tím, jak může vyučující adekvátně pracovat s žáky na prvním stupni základní školy při rozvoji dovedností poslech, mluvení, čtení a psaní v němčině jako cizím jazyce.
Osnova
  • - Kreative und spielerische Möglichkeiten beim Fremdsprachenlernen - Die Position der Fertigkeit und methodische Überlegungen beim Hören in DaF- Unterricht - Sprechen: dialogisches und monologisches - Leseverstehen, lautes Lesen und Phonetik; verstehendes Lesen, Texteauswahl - Schreiben als Prozess, kreatives und kooperatives Schreiben, Rechtschreibung, Übungs- und Kontrollmöglichkeiten. - Kreativní a hravé možnosti při učení cizích jazyků - Pozice dovednosti a metodické úvahy při nácviku poslechu s porozuměním v němčině jako cizím jazyku - Mluvení: dialogické a monologické - čtení s porozuměním, čtení nahlas a fonetika; porozumění čtení, výběr textu - Psaní jako proces, kreativní a kooperativní psaní, pravopis, cvičení a možnosti ovládání
Literatura
  • Brychová, A. Handreichung zum Seminar
  • KAST, Bernd. Fertigkeit schreiben : Schreiben mit Phantasie : Erprobungsfassung. Berlin: Langenscheidt, 1991, 195 s. info
  • SCHATZ, Heide, Eva-Maria JENKINS, Gabriele NEUF-MÜNKEL a Regine ROLAND. Fertigkeit Sprechen. Berlin: Langenscheidt, 2006, 208 stran. ISBN 3468496559. info
  • MIDDLEMAN, Doris. Sprechen - Hören - Sprechen : Übungen zur deutschen Aussprache. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2005, 91 s. ISBN 3190073813. info
Výukové metody
Seminář:teoretické rozpravy a výklad, prezentace praktických výukových příkladů; cílená příprava na státní zkoušku. Seminar: theoretische Überlegungen, Präsentation praktischer Unterrichtsbeispiele; gezielte Vorbereitung auf die Staatsprüfung
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář. Předmět je ukončen na základě praktické ukázky výuky některého vybraného tématu a představení závěrečné (diplomové) práce . Požadováno je také předložení portfolia. Studentky jsou připravovány cíleně na úspěšné složení státní zkoušky.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/ZS1MK_NDI3