PdF:CJKSV_KreS Využití kreativity žáků při ro - Informace o předmětu
CJKSV_KreS Využití kreativity žáků při rozvíjení slovní zásoby
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 6 hodin. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (přednášející)
PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil. (přednášející)
doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Komunikační a slohová výchova pro učitele 2. stupně ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu účastník: a) ovládá nejnovější metody a postupy pro slohovou a komunikační výchovu; b) dokáže vhodně propojit část invenční, kompoziční a stylizační; c) sestaví vyučovací hodinu slohu s maximálním zapojením žákovy kreativity; d) využívá svých znalostí a dovedností při hodnocení a klasifikaci mluvených a psaných projevů žáků; e) povede žáky nenásilně k nácviku kultivovaného souvislého projevu, a to jak psaného, tak mluveného.
- Výstupy z učení
- Student a) ovládá nejnovější metody a postupy pro slohovou a komunikační výchovu; b) dokáže vhodně propojit část invenční, kompoziční a stylizační; c) sestaví vyučovací hodinu slohu s maximálním zapojením žákovy kreativity; d) využívá svých znalostí a dovedností při hodnocení a klasifikaci mluvených a psaných projevů žáků.
- Osnova
- 1. RVP ZV a nově zaváděné Standardy pro komunikační a slohovou výchovu 2. Využití ukázek umělecké literatury pro děti a mládež k rozvíjení komunikativních dovedností 3. Tři fáze nácviku souvislého mluveného/psaného projevu, jejich charakteristika a využití ve vyučovací hodině 4. Volba témat pro souvislý jazykový projev žáka – práce s frazeologií 5. Oprava, hodnocení a klasifikace mluvených i psaných žákovských projevů Všechna témata budou propojena s praktickými ukázkami možností kreativního zapojení žáků s cílem osvojení si kultivovaného souvislého projevu.
- Literatura
- doporučená literatura
- KLÍMOVÁ, Květoslava a Ivana KOLÁŘOVÁ. Čeština zajímavě a komunikativně I. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013, 296 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4112-3. info
- Výukové metody
- Metoda řízeného rozhovoru, kritického myšlení, problémová metoda; metoda opravy a hodnocení slohových prací; metoda samostatné a skupinové práce
- Metody hodnocení
- Typ výuky: konzultace Předmět je ukončen písemnou prací na zadaná témata, s nimiž budou účastníci seznámeni v úvodní části první konzultace.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/CJKSV_KreS