FJ0010 Kurz nenásilné komunikace ve francouzštině

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Bc. Fabienne Kowal (cvičící), Ing. Mgr. Hana Delalande (zástupce)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ0010/01: St 16:00–17:50 učebna 54, kromě St 26. 10., H. Delalande
Předpoklady
Connaissance de la langue française au niveau B1 minimum.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zlepšení komunikačních dovedností ve francouzštině, efektivnější a jasnější formulování potřeb, komunikace v respektu a nacvičování technik naslouchání a vedení empatického rozhovoru.
Le but du cours est l'amélioration des compétences de communication en français, la formulation plus effective et plus claire de ses besoins, savoir communiquer en respectant l'autre et s'entraîner dans les techniques de l'écoute et de la conversation empathique.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porozumět základním principům nenásilné komunikace; - lépe formulovat své pocity a potřeby ve francouzštině; - efektivněji a respektujícím způsobem reagovat v nepříjemných nebo konfliktních situacích ve francouzštině; - naslouchat sobě i druhým, vnímat potřeby své i druhých; - komunikovat v úctě a spolupráci ve francouzštině. Après la fin de ce cours, l'étudiant sera capable de: - comprendre les bases de la communication non violente; - mieux verbaliser ses émotions et ses besoins en français; - réagir de façon plus effective et plus respectueuse en français pendant des situations désagréables ou conflictuelles; - être attentif à soi et à l'autre, être conscient de ses besoins et des besoins des autres; - communiquer en français dans le respect et dans la coopération.
Osnova
  • 1. Définition et histoire de la CNV (Communication non violente). 2. La violence relationnelle et soi. 3. Les sens (sensations, émotions, vocabulaire spécifique) 4. Identifications des ressentis en contexte et verbalisation. 5. Écoutes et discussions sur les implicites dans la verbalisation. 6. Les besoins: identification et liens avec les émotions. 7. Formulation des besoins et des ressentis. 8. Verbalisation. 9. Les 4 comportements: manipulation / passivité / agressivité / assertivité. 10. Jeux de rôle. 11. Conflits et confiance en soi. 12. Bilan / retours.
Literatura
    povinná literatura
  • ROSENBERG, Marshall B. La communication non violente au quotidien. Jouvence, 2018. ISBN 978-2-88911-973-8. info
    doporučená literatura
  • ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace v praxi. Translated by Hana Antonínová. Vydání první. Praha: Portál, 2020, 262 stran. ISBN 9788026216513. info
  • ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace a moc : v institucích, společnosti i rodině : volně podle interaktivního semináře „Komunikace a moc". Edited by Vilma Costetti - Sonia Masini, Translated by Veronika Matiášková. Vydání první. Praha: Portál, 2019, 150 stran. ISBN 9788026214663. info
  • ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace. Translated by Norma Garcíová. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2016, 221 stran. ISBN 9788026210795. info
Výukové metody
Discussions, essais, ateliers.
Metody hodnocení
Participation active aux ateliers, travail continue (essais, réflexions).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Kurz je organizován ve spolupráci se společností Kyndryl Brno.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.