PdF:XPPp17 Práce s dětmi do tří let - Informace o předmětu
XPPp17 Pedagogická koncepce práce s dětmi do tří let
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/1/0. (lichý týden). 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Procházková (přednášející)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XPPp17/01: každý lichý čtvrtek 13:00–14:50 učebna 37, kromě Čt 27. 10., L. Grůzová
- Předpoklady
- ! MSBP_PKPD Pedagogická koncepce práce s dětmi od dvou let
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit kompetence budoucích učitelů při práci s dětmi mladšími tří let.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit vývoj dítěte do tří let;• použít informace o vývoji dítěte k plánování pedagogické práce; •pracovat s RVP a upravit ho pro dvouleté děti; • interpretovat strategie pedagogické činnosti; • připravit prostředí třídy děti mladší tří let.
- Osnova
- • Teoretická (psychologická, pedagogická, diagnostická) východiska vzdělávání dětí do tří let; • východiska předškolního vzdělávání a jejich úprava vzhledem k věku dítěte, • formy práce s dětmi mladšími tří let; •řešení konfliktních situací ; • ukázky možných aktivit.
- Literatura
- povinná literatura
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 8087000005. info
- Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1978, 224 s. info
- doporučená literatura
- HAŠKOVÁ, Hana, Steven SAXONBERG a Jiří MUDRÁK. Péče o nejmenší: Boření mýtu. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012, 199 s. ISBN 978-80-7419-114-5. info
- MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Translated by Jan Volín. Vydání druhé, v Tritonu p. Praha: Triton, 2012, 178 stran. ISBN 9788073873820. info
- FEEZ, Susan. Montessori and early childhood : a guide for students. Los Angeles: SAGE, 2010, xi, 182. ISBN 9781847875167. info
- EACEA. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Brusel: Euridice, 2010, 190 s. ISBN 978-92-9201-025-6. info
- Early childhood education : an international encyclopedia. Edited by Rebecca Staples New - Moncrieff Cochran. 1st pub. Westport: Praeger, 2007, S. 568-859. ISBN 9780313331039. info
- POUND, Linda. How children learn : from Montessori to Vygotsky - educational theories and approaches made easy. Leamington Spa: Step Forward Pub., 2005, 80 s. ISBN 9781904575375. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 353 s. ISBN 8071843172. info
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse, skupinová práce.
- Metody hodnocení
- zápočet - Prezentace, písemná práce na téma Porovnání specifik práce s dětmi do tří let a práce s dětmi od tří let v určité oblasti (kognitivní, emoční, fyzické, psychické, rozvoji řeči nebo sebeobsluze a samostatnosti).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/XPPp17