SOe107 Personal and Social Education

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 10. 11. 9:00–12:50 učebna 73, Pá 24. 11. 9:00–12:50 učebna 73, Pá 8. 12. 14:00–17:50 učebna 73
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Students understand contemporary methods and techniques of personal and social development in relation to oneself, others, their profession. Students interpret own personality concept in the context of PSD (Personal-social development).
Výstupy z učení
1) Development of presentational and communicative skills 2) Understanding to principles of reflection and constructive feedback 3) Empowered awareness of self and ability for self-reflection 4) Understanding to principles of personal and social development in group context
Osnova
  • Essential principles of improvisation Associational processes Concentration on ongoing processes Communicative skills development - attentive listening skills, ability to defend and promote opinions, public speaking Creativity development - ability to come up with new ideas and to accept and develop ideas of other people Teamwork development Authentic situations Reflection and feedback
Literatura
    povinná literatura
  • Shaffer, D. R. (c2000). Social and personality development (4th ed). Wadsworth.
Výukové metody
The seminar is based on active teamwork and self-development and reflection.
Metody hodnocení
attendance 80%, active participation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2024.