PdF:FJ3013 Interkulturní aspekt - Informace o předmětu
FJ3013 Interkulturní aspekt ve výuce francouzštiny
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3013/01: každý lichý čtvrtek 8:00–9:50 učebna 63, H. Delalande
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je učení o mezikulturních vztazích seznamováním se s kulturou cizí země, uvědomováním si odlišností, vhodnou reakcí na tuto kulturu, pochopením této kultury a zároveň pochopením a zkoumáním podstaty vlastní kultury.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu student dokáže vysvětlit vztah mezi kulturou a jazykem, uvědomit si kulturní odlišnosti a umět na ně reagovat, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Culture et civilisation. 2. Compétence interculturelle - différents approches et modèles. 3. Choc culturel, ethnocentrisme et ethnorelativisme. 4. Interculturel dans l'enseignement des langues étrangères. 5. Soutiens pédagogiques et documents du Conseil de l'Europe (CELV). 6. Analyse des manuels de FLE. Interculturel dans les manuels. 7. Activités de développement de la compétence interculturelle dans la classe.
- Literatura
- povinná literatura
- CHAVES, Rose-Marie a Lionel FAVIER. L'Interculturel en classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2012, 116 s. Les Outils malins du FLE. ISBN 978-2-7061-1697-1. info
- WINDMÜLLER, Florence. Français langue étrangère (FLE). L'approche culturelle et interculturelle. Paris: Editions Belin, 2011, 159 s. ISBN 978-2-7011-5330-8. info
- doporučená literatura
- AUGER, Nathalie. Construction de l'interculturel dans les manuels de langue. EME éditions, 2018, 234 s. Proximités "Didactique". ISBN 978-2-930481-29-6. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast (70%), seminární práce, prezentace. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech. Vzhledem k tomu, že součástí kurzu je rovněž reflektovaná zpětná vazba k úkolům, prostudujte si předem plán témat celého semestru. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FJ3013