SZc0047 Oborová didaktika geografie 3

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/1.2. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studující na pedagogickou praxi, seznámit je s aktuálními trendy v geografickém vzdělávání a ověřit jejich schopnost přípravy a vedení výuky geografie. V závěru předmětu studující připraví vlastní tematický plán pro výuku geografie na ZŠ a SŠ.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student je schopen:
• při plánování výuky využívat různé metody a postupy včetně využití moderních technologií a aplikací,
• navrhnout vlastní tematický plán pro výuku geografie na ZŠ a SŠ
Osnova
  • 1. Badatelsky orientovaná výuka a terénní výuka (4 hod.)
  • 2. Moderní technologie a aplikace ve výuce zeměpisu (4 hod.)
  • 3. Aktuální trendy v geografickém vzdělávání (3 hod.)
  • 4. Příprava vlastního tematického plánu pro výuku geografie na ZŠ a SŠ (4 hod.)
Literatura
    povinná literatura
  • Marada, M., Řezníčková, D., Hanus, M., Matějček., T., Hofmann, E., Svatoňová, H., & Knecht, P. (2017). Koncepce geografického vzdělávání. Certifikovaná metodika. Karlova univerzita.
  • Mcinerney, M., et al. (2022). Teaching secondary geography. Cambridge University Press.
  • Mísařová, D., Svobodová, H., Mašterová, V., Hercik, J., Šimáček, P., Švedová, H., Kubíček, P., & Durna, R. (2021). Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách. Masarykova univerzita. https://munispace.muni.cz/li
  • Rogers, D. (2017). 100 ideas for secondary teachers: outstanding geography lessons. First published. London: Bloomsbury.
  • Svobodová, H., Mísařová, D., Durna, R., Češková, T., & Hofmann, E. (2019). Koncepce terénní výuky pro základní školy. Masarykova univerzita. https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1238
Výukové metody
Individuální, párová a skupinová práce. Skupinová diskuse. Samostatná příprava tematického plánu.
Metody hodnocení
Ústní zkouška a rozprava nad portfoliovým úkolem.
Portfoliové úkoly:
- Příklad využití různých metod a postupů včetně využití moderních technologií a aplikací v přípravě na výuku vybraného tematického celku.
- Návrh vlastního tematického plánu pro výuku geografie na ZŠ a SŠ.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0047