SZc0054 Oborová didaktika informatiky 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je základní uchopení informatiky jako vyučovacího předmětu na ZŠ/SŠ, ukotvení informatiky v aktuálním RVP, návaznosti na digitální kompetence.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu účastník je schopen:
Chápat postavení informatiky v rámci školy
Základní principy, jakým plnit klíčové kompetence se zaměřením na digitální kompetence.
Osnova
  • Postavení informatiky jako předmětu ve vzdělávacím celku školy (2 h)
  • Úvod do školských dokumentů s ohledem na informatiku (2 h)
  • Digitální kompetence (1 h)
Literatura
    povinná literatura
  • MŠMT. Revize RVP. Online. 2021. Dostupné z: https://revize.edu.cz/NÚV divize VÚP, Rozvíjíme ICT gramotnost žáků – Metodická příručka [ONLINE] Dostupné na: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2012/01/ICT_gramotnost.pdf
  • MŠMT (2023). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Dostupné z: https://www.edu.cz/rvp-ramcove-vzdelavaci-programy/ramcovy-vzdelavacici-program-prozakladni-vzdelavani-rvp-zv/
  • EDUTOPIA, 15 Characteristics of a 21st-Century Teacher [ONLINE] Dostupné na: https://www.edutopia.org/discussion/15-characteristics-21st-century-teacher
  • GRECMANOVÁ, H., E. URBÁNKOVÁ. Aktivní metody ve výuce, prostředek RVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-857883-73-8
Výukové metody
Výklad, diskuze.
Metody hodnocení
Seminární práce – Výukový návrh na rozvoj digitální kompetence (zařazeno do portfolia).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0054