SZc037 Didaktika geografie 2

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jindřich Havelka (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Předmět syntetizuje a aplikuje poznatky získané při studiu dílčích geografických disciplín a předmětů z pedagogiky a psychologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem seminářů je
(a)připravit studenty na reálnou pedagogickou praxi,
(b) seznámit studenty s inovativními postupy a metodami ve výuce zeměpisu,
(c) prakticky si vyzkoušet zajímavé metody využitelné ve výuce zeměpisu,
(d) během diskuse s ostatními studenty na semináři zaujmout postoj k inovativním postupům a metodám ve výuce zeměpisu.
Výstupy z učení
Na konci výuky předmětu bude student schopen:
aplikovat inovativní metody a postupy ve výuce geografie;
oživit a zatraktivnit výuku zeměpisu;
motivovat žáky ve výuce zeměpisu;
kriticky zhodnotit klady a zápory inovativních výukových metod a postupů ve výuce zeměpisu.
Osnova
  • Inovativní výukové metody a postupy ve výuce zeměpisu (pecha-kucha, world café, mysteries, big ideas, SOLE, koučink, TASC...)
  • Užitečné on-line zdroje pro výuku zeměpisu
  • Užitečné mobilní aplikace pro výuku zeměpisu
Literatura
  • ROGERS, David. 100 ideas for secondary teachers : outstanding geography lessons. First published. London: Bloomsbury, 2017, x, 118. ISBN 9781472940995. info
  • BEST, Brin a Steve PADGET. Secondary starters and plenaries geography : ready-to-use activities for teaching geography. London: Bloomsbury, 2014, xii, 162. ISBN 9781441110916. info
  • BEST, Brin. The geography teacher's handbook. New York, N.Y.: Continuum, 2011, 171 s. ISBN 9781441146205. info
Výukové metody
Individuální, párová a skupinová práce. Skupinová diskuse. Samostatná příprava inovativních výukových aktivit.
Metody hodnocení
Písemné vypracování nebo ústní prezentace zadaných cvičení, jejich včasné odevzdání a schválení vyučujícím předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc037