FaF:FDAEM_FAF Ekonomika a management ve farm - Informace o předmětu
FDAEM_FAF Ekonomika a management ve farmacii
Farmaceutická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 25 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Dohnal, CSc., MBA (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Dohnal, CSc., MBA
Farmaceutická fakulta - Předpoklady
- FAKULTA(FaF)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Bezpečnost a kvalita léčiv (program FaF, D-BKL) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení znalosti studentů zejména v oblasti konceptu strategického řízení podniku (mise firmy, strategické obchodní jednotky, hierarchie firemních strategií), tak, aby byli schopni kriticky vyhodnocovat závěry specializovaných poradenských firem, či aby byli schopni kvalifikované analýzy sami vytvářet a závěry implementovat do praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - provést strategickou analýzu zvolené společnosti a navrhnout vhodnou strategii jejího směřování, včetně ekonomického vyhodnocení navrhované strategie. - predikovat budoucí vývoj vnějšího prostředí společnosti - aplikovat model učící se organizace podle P. M. Senge na studovanou organizaci
- Osnova
- Důraz je kladen na přístupy, jak vytvářet dlouhodobější konkurenční výhody firmy a jak realizovat strategie v oblasti firemní kultury, interní komunikace a řízení změn.
Pozornost je věnována analýze obecného okolí podniku, vnější analýze SLEPT, metodou MAP, BCG matici, Porterově pětifaktorovému modelu konkurenčního prostředí a analýze vnitřního prostředí firmy metodou 7S atd.
Důležitá část výuky je věnována modelu učící se organizace podle P. M. Senge.
Další část předmětu je zaměřena na zvláštnosti řízení farmaceutických firem.
- Důraz je kladen na přístupy, jak vytvářet dlouhodobější konkurenční výhody firmy a jak realizovat strategie v oblasti firemní kultury, interní komunikace a řízení změn.
- Literatura
- povinná literatura
- Peter M. Senge. Pátá disciplína: Teorie a praxe učící se organizace,. 2016. ISBN 978-80-7261-428-8. info
- Fotr Jiří, Vacík Emil, Souček Ivan, Špaček Miroslav, Hájek Stani. Tvorba strategie a strategické plánování. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4. info
- doporučená literatura
- Roman Zuzák. Strategické řízení podniku. Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9. info
- Michael E. Porter, Elizabeth Olmsted Teisberg. Redefining Health Care: Creating Value-based Competition on Results. Harvard Business Press, 2006. info
- neurčeno
- Peter M Senge. The Art & Practice of the Learning Organization. New York, 2006. ISBN 10 0385517254. info
- Výukové metody
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou). - Metody hodnocení
- Ústní zkouška
- Informace učitele
- Výuka probíhá formou osobních konzultací a dalších vzdělávacích aktivit doporučených garantem předmětu. googleplus
Aktivity Náročnost [h] Domácí příprava na výuku 25 Celkem 25 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/pharm/podzim2024/FDAEM_FAF