FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2007
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:55 G12
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Předmětem ústní zkoušky jsou okruhy probírané v Didaktice I a II. Předpokladem k připuštění ke zkoušce je prezentace analýzy vybraného autentického materiálu a k němu navrhovaných aktivitv semináři během semestru. Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2006
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:55 G12
Předpoklady
FJIA027 Souborná zkouška || FJIA028 Bakalářská zkouška && FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2005
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:55 29
Předpoklady
FJIA027 Souborná zkouška || FJIA028 Bakalářská zkouška && FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:55 29
Předpoklady
FJIA027 Souborná zkouška || FJIA028 Bakalářská zkouška && FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2003
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:05 29, Čt 14:10–14:55 29
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs logicky navazuje na Didaktiku francouzštiny I a je určen především těm posluchačům. kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Jeho cílem je práce s konkrétními didaktickými i nedidaktickými materiály (jednotlivé vyučovací metody, audio a video kazety, reklama, písně, kreslené seriály, atd.)
Osnova
  • Práce v semináři povede ke společnému zamyšlení, jak zvyšovat efektivnost jazykové výuky a jak uplatňovat inovační metodické prvky, díky jimž získají žáci nejen základní jazykové kompetence a znalosti z oblasti reálií, ale které rovněž přispějí k vysokému stupni jejich motivace.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a pohovor o ní. Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2002
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Je určena posluchačům, kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Zabývá se především didaktickými a metodickými principy výuky CJ a jejími cíli, organizační strukturou vyučovací hodiny, prací s pomůckami a výukovými materiály. Vývoj metodických směrů ve výuce CJ.
Osnova
  • Kurs logicky navazuje na Didaktiku francouzštiny I a je určen především těm posluchačům. kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Jeho cílem je práce s konkrétními didaktickými i nedidaktickými materiály (jednotlivé vyučovací metody, audio a video kazety, reklama, písně, kreslené seriály, atd.), která povede ke společnému zamyšlení, jak zvyšovat efektivnost jazykové výuky a jak uplatňovat inovační metodické prvky, díky jimž získají žáci nejen základní jazykové kompetence a znalosti z oblasti reálií, ale které rovněž přispějí k vysokému stupni jejich motivace.
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a pohovor o ní. Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Souvislá pedagogická praxe

Filozofická fakulta
jaro 2001
Rozsah
celkem 12 hodin. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Náslechy (5 hodin) a výstupy (5 hodin) na školách.
Metody hodnocení
Zápočet - za absolvované náslechy a výstupy potvrzené školou. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Pouze pro uchazeče o učiteslkou způsobilost.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Souvislá pedagogická praxe

Filozofická fakulta
jaro 2000
Rozsah
celkme 12 hodin. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Náslechy (5 hodin) a výstupy (5 hodin) na školách.
Metody hodnocení
Zápočet - za absolvované náslechy a výstupy potvrzené školou. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Pouze pro uchazeče o učiteslkou způsobilost.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2022

Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2021

Předmět se v období jaro 2021 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2020

Předmět se v období jaro 2020 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2019

Předmět se v období jaro 2019 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2018

Předmět se v období jaro 2018 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2017

Předmět se v období jaro 2017 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2016

Předmět se v období jaro 2016 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2015

Předmět se v období jaro 2015 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2014

Předmět se v období jaro 2014 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2013

Předmět se v období jaro 2013 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2012

Předmět se v období jaro 2012 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2011

Předmět se v období jaro 2011 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2010

Předmět se v období jaro 2010 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2009

Předmět se v období jaro 2009 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.

FJIIB952 Didaktika francouzštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2008

Předmět se v období jaro 2008 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Předpoklady
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali FJIIB901.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Metody hodnocení
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.